Acasă > 5 concluzii de reținut după modulul de Digitalizare – Culturepreneurs 20/21

5 concluzii de reținut după modulul de Digitalizare – Culturepreneurs 20/21

noiembrie 2020

Modulul Digitalizare din cadrul Culturepreneurs 20/21 s-a concentrat pe prezentarea unor procese și instrumente care au la baza transformarea digitală și care propun noi tehnologii.

Participanții, sub îndrumarea trainerilor Alexandru Roja, Fulvia Iancu, Liviu Pop și Mihai Pop, au acumulat o serie de cunoștințe fundamentale despre caracteristicile și dimensiunile digitalizării, despre instrumentele și conceptele tehnologice care au declanșat procesul transformării digitale și care au început să-și lase amprenta asupra organizațiilor.

Ce am învățat?

Transformarea digitală vine cu o serie de avantaje

Este important, ca antreprenor, să înțelegi ce implică adoptarea noilor instrumente tehnologice și integrarea lor în proiectul pe care-l dezvolți. Unul dintre cele mai vizibile avantaje ale transformării digitale este acela că îți creează contextul unei dezvoltări rapide și eficiente și te ajută să-ți plasezi afacerea pe o poziție preferențială în domeniul tău. Mai mult decât atât, dimensiunea digitală facilitează o mai bună comunicare cu publicul țintă, crește gradul de adaptabilitate al proiectului la diferite circumstanțe externe și contribuie semnificativ la vizibilitatea proiectului tău.

Digitizarea proceselor și procedurilor e un prim pas spre transformarea digitală.

Eficientizarea activității unei firme depinde foarte mult de felul în care sunt efectuate diferitele procese și proceduri din interiorul acesteia. O bună organizare a informațiilor care stau la baza respectivelor procese și proceduri duce la comunicarea clară a lor către persoanele și entitățile interesate, la folosirea cât mai corespunzătoare a resurselor și, implicit, la un profit mai crescut. Datorită digitizării și a interacțiunii folosind instrumente tehnologice, antreprenorii au acces la o serie de date care îi pot ajuta să-și înțeleagă publicul țintă și să-și adapteze strategiile de business în funcție de nevoile acestora.

Întotdeauna e loc de inovație digitală.

Mediul digital este unul dinamic și aflat în continuă schimbare. El este cel care poate da o nouă dimensiune produselor și serviciilor unei afaceri prin actualizarea acestora și racordarea la actualele tendințe tehnologice și prin crearea unei legături mai directe și colaborative cu posibilii clienți. Există varii modele inovative digitale care pot servi drept sursă de inspirație și cercetare în momentul elaborării unui proiect sau al unui plan de afaceri.

Platformele digitale sunt instrumente benefice în dezvoltarea unei afaceri.

Serviciile unei afaceri și caracteristicile particulare ale acesteia merită puse cât mai mult în valoare, pentru a ajunge în vizorul publicului țintă. Platformele digitale au rolul de a media această interacțiune dintre producător și client, oferind câștiguri de ambele părți. Un tip de câștig privit prin prisma experienței utilizatorului, și unul privit prin prisma profitului afacerii. Câteva platforme digitale relevante astăzi sunt: Facebook, Instagram, Uber sau AirBnB, iar asta pentru că au reușit să creeze o interacțiune dinamică și consistentă cu publicul țintă, folosind mijloace user friendly și resurse minime.

„Datele personale reprezintă noul petrol al internetului și noua monedă a lumii digitale.” (Meglena Kuneva)

Respectarea datelor cu caracter personal ale tuturor persoanelor fizice care intră în contact cu o anumită entitate și transparență privind procesele de prelucrare a acestor date sunt aspecte care nu pot să lipsească din preocupătile legale ale unei afaceri. Nu doar fiindcă adoptarea politicii GDPR a devenit obligatorie prin lege, ci și pentru că o bună gestionare a acestor date e primul pas către o relație bazată pe încredere între respectiva entitate și publicul său țintă.

Culturepreneurs este programul nostru de educație antreprenorială dedicat profesioniștilor din sectoarele culturale și creative susținut încă de la lansare de către Banca Transilvania. La cea de-a treia ediție a sa, programul Culturepreneurs este dezvoltat sub componenta dedicată muncii în sectoarele culturale și creative, din cadrul Cluj Future of Work, proiect finanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională prin Urban Innovative Actions și Primăria Cluj-Napoca.

Cluj Future of Work este un proiect inițiat de Divizia de Inovare Urbană din Cluj-Napoca, creată de Centrul Cultural Clujean în parteneriat cu Centrul de Inovare și Imaginație Civică din Primăria Cluj-Napoca.

Cluj Future of Work este realizat în co-management de către Municipiul Cluj-Napoca și Centrul Cultural Clujean, într-un consorțiu cu alte opt organizații locale: Zona Metropolitană Cluj, Clusterul de Industrii Creative Transilvania, Cluster Mobilier Transilvan (Transylvanian Furniture Cluster), Cluj IT Cluster, Transilvania IT Cluster, TIFF, Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca / UAD și ZAIN – Design Expressions.