Acasă > Cluj Resilience Tracker (CRT) – Cum răspund organizațiile clujene la criza cauzată de pandemia COVID19 și ce învățăm din această experiență?

Cluj Resilience Tracker (CRT) – Cum răspund organizațiile clujene la criza cauzată de pandemia COVID19 și ce învățăm din această experiență?

aprilie 2020

Proiectul Cluj Resilience Tracker (CRT) documentează modul în care organizațiile non-profit, mediul academic, cel de afaceri și autoritățile publice locale au răspuns la criza cauzată de pandemia COVID19, pentru a identifica schimbările necesare pe termen mediu de care comunitatea noastră are nevoie.

După abrogarea stării de urgență din România și relaxarea măsurilor de distanțare socială, echipa CRT va organiza sesiuni publice de lucru pentru operaționalizarea lecțiilor învățate, cu participarea factorilor de decizie și a actorilor cheie din comunitate. Ulterior, echipa CRT va oferi sprijin organizațiilor care vor putea ajuta la urmărirea implementării angajamentelor pe care, individual și colectiv, le vom lua după episodul pandemiei COVID19.

Cum funcționează?

  • Pasul 1: echipa CRT efectuează interviuri telefonice/online cu organizațiile clujene care au răspuns cu măsuri de urgență la criza cauzată de pandemia COVID19.
  • Pasul 3: după încetarea stării de urgență din România și relaxarea măsurilor de distanțare socială, echipa CRT publică seria de lecții învățate pe timp de criză de către organizațiile locale.
  • Pasul 4: echipa CRT organizează sesiuni publice de lucru, cu factori de decizie și actori cheie din comunitate, pentru operaționalizarea lecțiilor învățate și identificarea sprijinului de care organizațiile au nevoie pentru a susține pe termen mediu presiunea și conștientizarea asupra măsurilor care trebuie îmbunătățite/serviciilor care trebuie scalate/replicate.

 

Am considera Cluj Resilience Tracker un succes dacă:

  1. Putem face recomandări cu privire la ce ar trebui îmbunătățit;
  2. Putem identifica actorii interesați să susțină pe termen mediu presiunea și conștientizarea necesară pentru a implementa îmbunătățirile propuse
  3. Putem identifica ariile în care au lucrat mai mulți actori și serviciile care trebuie scalate/replicate;
  4. Identificăm tipul de sprijin de care au nevoie organizațiile pe termen mediu pentru face schimbările să se întâmple; 
  5. Organizăm trei sesiuni publice cu factori de decizie și actori cheie din comunitate pe temele menționate mai sus, în scopul operaționalizării lecțiilor învățate.

Cum ne puteți sprijini?

Recomandați inițiative care pot fi documentate de CRT. Dacă cunoașteți inițiative care se adresează diferitelor nevoi pe timp de criză și care ar vrea să împărtășească experiența lor, ne puteți scrie la diviziadeinovare@cccluj.ro – dorim să îi cunoaștem și să discutăm cu ei.

Preluați informațiile documentate de CRT. Dacă faceți parte din inițiative de aliniere a nevoilor și resurselor existente în comunitate (platforme, tel verde, taskforce-uri) vă rugăm să preluați și să utilizați rezultatele cartate de CRT săptămânal.

Inițiatori: Divizia de Inovare Urbană, Centrul Cultural Clujean.

Colaboratori: Centrul Interdisciplinar pentru Știința Datelor, UBB.