Despre

Culturepreneurs este un program de educație antreprenorială dedicat profesioniștilor din sectoarele culturale și creative.

Programul este componenta dedicată muncii în sectoarele culturale și creative în cadrul Cluj Future of Work, primul proiect finanțat de către Urban Innovative Actions în Europa de Est.

Căutăm 80 de participanți din sectoarele culturale și creative, cu deschidere către tehnologie și antreprenoriat, interesați să dezvolte proiecte sustenabile. Antreprenorii debutanți sau avansați care se înscriu în program vor avea acces gratuit la ateliere de formare, programe de mentorat, dar și la spații, echipamente și premii în bani pentru a-și pune ideile în aplicare.

Culturepreneurs 20/21 este implementat în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca, Clusterul de Industrii Creative Transilvania, Cluster Mobilier Transilvan, Cluj IT Cluster, Transilvania IT Cluster, Festivalul Internațional de Film Transilvania, Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca și ZAIN Festivalul de Creativitate al Transilvaniei. Cu susținerea Băncii Transilvania.

Beneficii


Învățare

  • Acces gratuit la un amplu program de formare constând în nouă module de specialitate și la un program de coaching susținut de experți în startups și industrii culturale și creative.


Infrastructură

  • Acces gratuit în etapa a doua a programului la un spațiu de coworking și la trei laboratoare dotate cu echipamente de ultimă generație în domeniile CGI & VFX, Design și Automation & Machine Learning.


Mecanisme de sprijin

  • Acces gratuit la activități complementare de învățare și networking.
  • Până la 120 de premii de câte 1200 euro.
  • Servicii de consultanță în promovare internațională pentru 5 proiecte.

Cui ne adresăm?

Dacă te recunoști în descrierea de mai jos te așteptăm în program:

  • Ai un istoric de încercări, reușite sau eșecuri în antreprenoriat, domenii culturale și creative sau IT&C.
  • Ai idei, produse sau servicii în domeniile culturale și creative care au nevoie de sprijin pentru a fi dezvoltate.
  • Vrei să dezvolți o idee antreprenorială în/pentru domeniile culturale și creative pe cont propriu, în organizația din care faci parte sau în alt grup de lucru.
  • Ești interesat(ă) să lucrezi interdisciplinar și să îți dezvolți competențe transversale.

*Domeniile culturale și creative – arte vizuale, arte performative, film, design, arhitectură, peisagistică, animație, gaming, meșteșuguri etc.

Module de învățare

 
ETAPA 1
ETAPA 2
Perioada

ETAPA 1

21 septembrie - 14 decembrie 2020

ETAPA 2

11 ianuarie - 19 martie 2021
11 ianuarie - 19 martie 2021
Participare

ETAPA 1

  • Obligatoriu: toate cele 6 module
  • Online
  • Implicarea participanților va fi de tip part-time, estimând în medie 20 de ore pe săptămână.

ETAPA 2

  • Obligatoriu: 1 modul din cele 3 de specialitate
  • În laborator: Modulele vor include și o parte practică care se va desfășura în laboratoarele de specialitate din cadrul CREIC. Așadar, în această etapă este necesară prezența fizică, în Cluj-Napoca.
  • Obligatoriu: 1 modul din cele 3 de specialitate
  • În laborator: Modulele vor include și o parte practică care se va desfășura în laboratoarele de specialitate din cadrul CREIC. Așadar, în această etapă este necesară prezența fizică, în Cluj-Napoca.

Ești antreprenor în domeniul cultural și creativ? Ai nevoie de sprijin?

Vezi regulamentul programului

Calendar

21.09.2020 EVENIMENT DE LANSARE
22.09 – 25.09.2020 ACTIVITĂȚI INTRODUCTIVE
28.09 – 04.12.2020 LIVRAREA MODULELOR
14.12.2020 SESIUNEA DE PITCHING 1*
11.01 – 15.01.2021 ACTIVITĂȚI INTRODUCTIVE
18.01 – 19.03.2021 LIVRAREA MODULELOR
19.03.2021 SESIUNEA DE PITCHING 2*
  • * Sesiuni de Pitching 1&2: Participanții vor prezenta proiectul dezvoltat în Program în fața unui juriu alcătuit din specialiști, cu scopul de a obține feedback relevant, de a exersa promovarea proiectului și de a concura pentru câștigarea unui premiu de 1200 euro brut.

Procesul de selecție

10.06.2020

LANSAREA PROGRAMULUI

Aplicarea se realizează pe website completând formularul de aplicare.

10.07.2020

TERMEN LIMITĂ DE APLICARE ÎN PROGRAM

10 iulie 2020, ora 23:59 este termenul limită pentru aplicare.

10.06 – 13.07.2020

PRESELECȚIA APLICANȚILOR

Preselecția se va realiza pe baza formularului de aplicare și a criteriilor de eligibilitate, de aceea vă sugerăm să includeți toate detaliile relevante în formular.

10.07 – 13.07.2020

PROGRAMAREA INTERVIURILOR

Programarea aplicanților eligibili pentru interviuri se va realiza prin email sau telefonic.

17.07 – 19.07.2020

INTERVIURI ȘI SELECȚIA APLICANȚILOR

Interviul va fi realizat de un juriu format din reprezentanți ai organizațiilor partenere în cadrul proiectului Cluj Future of Work. Selecția participanților se va face în funcție de punctajul obținut în grila de interviu și în funcție de sugestiile juriului.

27.07 – 27.08.2020

ANUNȚAREA REZULTATELOR ȘI CONTRACTARE

Anunțarea rezultatelor procesului de selecție.
Confirmarea participării și semnarea contractelor.

Ai o idee creativă? Vrei să aduci împreună cultura și tehnologia?

Vezi regulamentul programului

FAQ

Care sunt criteriile de preselecție?
  • Îndeplinirea corectă a procedurii de aplicare;
  • Statutul juridic al Participantului (Participanții pot fi doar persoane fizice);
  • Potențialul de a adăuga valoare la nivel societal al proiectului propus de către Participant;
  • Apartenența sau aplicabilitatea proiectului în ariile de interes ale programului (cultural și/sau creativ).
Cât timp trebuie să aloc programului?
Participarea în programul Culturepreneurs va fi de tip part-time. În prima etapă cursurile se vor desfășura cu precădere în online, însă pentru cea de-a doua etapă este necesară prezența fizică la cursuri și laboratoare. Sesiunile de mentorat și coaching, evaluarea progresului și munca individuală aferentă cursurilor și a proiectului propus se vor desfășura cu program flexibil (de comun acord cu mentorii sau alte persoane implicate).
Pot participa dacă nu locuiesc în Cluj-Napoca?
Da, poți participa, dar este obligatorie prezența în Cluj-Napoca în a doua etapă a programului, deoarece aceasta presupune lucrul în laboratoare, cu echipamentele specifice. Organizatorul nu va acoperi costuri cazare, transport sau mâncare.
Pot aplica dacă am primit o investiție înainte sau dacă am participat înainte la un program similar?
Da, poți aplica și ne poți spune mai multe despre succesul anterior al proiectului prin formularul de aplicare.
Oferiți investiții la sfârșitul programului?
La sfârșitul fiecărei etape din program (14.12.2020 și 19.03.2021) vom organiza un eveniment de evaluare cu o sesiune de pitching a proiectelor. În urma acestui proces, până la 60 de participanți vor fi premiați cu câte 1200 euro brut pentru performanța în program. 5 proiecte vor beneficia și de programe personalizate de promovare internațională după încheierea programului Culturepreneurs.
Dacă am luat premiu la finalul primei etape, îl primesc automat și în a doua etapă?
Acordarea premiului unui Participant în urma Sesiunii de pitching 1 nu atrage în mod automat acordarea premiului în Sesiunea de pitching 2, evaluarea fiind independentă pentru fiecare dintre sesiuni – un Participant poate primi un premiu, două sau niciunul pe parcursul Programului.
Unde vor fi organizate cursurile?
În prima etapă a programului, toate cursurile se vor desfășura online, existând însă posibilitatea, dacă contextul COVID-19 o va permite, să organizăm activități secundare și offline. Etapa a 2-a a programului va presupune prezență fizică la cursuri, partea practică desfășurându-se în laboratoarele Cluj Future of Work de la CREIC, unde participanții vor avea acces gratuit și la un spațiu de cowork.
Cum se va realiza transportul până la centrul regional de excelență pentru industrii creative (spațiu de coworking/laboratoare)?
Organizatorii programului vor asigura în zilele de curs transportul către și de la CREIC (Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative) conform unei rute și unui orar comunicat în prealabil participanților.
Când trebuie să aleg modulele la care particip în a doua etapă?
Modulul va fi ales la începutul primei etape din program, dar veți avea posibilitatea până la începerea celei de-a doua etape, să schimbați modulul. Fiecare dintre cele 3 module din a doua etapă va avea 30 de locuri disponibile pentru participanți.
La câte module pot participa în a doua etapă?
Fiecare participant poate alege să participe la un modul specializat în a doua etapă. Dacă există participanți care își exprimă dorința să participe la două module specializate, va fi posibil în condițiile în care există locuri disponibile în cadrul acelui modul.
Contact
Dacă ai alte întrebări, dă-ne de veste aici.

Testimoniale

“Recomand participarea la Culturepreneurs dacă ai o idee și vrei să o testezi, dacă mediul business te intimidează și îți dorești mentorat, dacă ai rețineri despre cum să-ți dezvolți ideea într-o afacere încât să-și pastreze impactul social și dacă vrei să contribui la noua generație de antreprenori culturali.”
Georgiana Bigea, Culturepeneurs 2018
“Culturepreneurs pentru mine a fost o experiență care m-a ajutat să cobor cu picioarele pe pamânt și să văd proiectul pe care l-am propus mult mai realist.”
Diana Buga, Culturepreneurs 2018
“Am dezvoltat un program de informare, consiliere și pregătire profesională pentru artiștii locali prin Culturepreneurs. Ne-am dat seama că e nevoie de multă organizare și, în primul rând, de o comunitate pentru a-l crește.”
Radu Deac, Culturepreneurs 2019
“Culturepreneurs te ajută să îți cunoști mai bine ideile, planurile, proiectele, pe care le ai în domeniul cultural, te ajută să vezi cum poți să le pui în practică, să devină realitate, și nu în ultimul rând te aduce aproape de niște oameni tare faini!”
Gabriela Lupea, Culturepreneurs 2019
“Cel mai mult am apreciat în Culturepreneurs că suntem interconectați și faptul că fiecare se îmbogățește cu ceva de la celălalt.”
Tatiana Istrate, Culturepreneurs 2019

Ai întrebări?

CONTACTEAZĂ-NE